Fórum - PlanetX fejlesztési napló

[Előző] [1] [Következő]
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.23 18:55
V0.06 2010.02.23.

- Tegnap megérkezett az Amazontól a Pro Silverlight in C# című könyv, lesz mit olvasni
- A játéktér köré tettem egy világoskék(?) keretet.
- Elkészült egy olyan osztály (TParameters), amellyel a játék külső szövegfileban megadott paramétereit lehet kezelni. Ez némileg hasonlít a Delphi ini vagy a Java properties filejaihoz.
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.14 21:33
V1.04 2010.02.14.

A mai fejlesztések az alábbiak voltak:

- A játék méretét átállítottam 800x600-ról 700x550-re. Ennek az az oka, hogy a Silver Arcade oldalon (ez egy silverlightos játékoldal) ez a max.méret, amit még elfogadnak.
- Létrehoztam a játék fő ciklusát (game loop). Ez egyelőre annyiban nyilvánul meg, hogy egy számláló pörög a Single Player menüben
- Létrehoztam a játékot működtető motor vázát.
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.11 20:44
A mai napon a user controlok fejlesztését próbálgattam egy külön kis programban. Egy ilyen controllal szeretném majd megjeleníteni a játékban a bolygókat. Az alapelvet már nagyjából értem, majd be kell építeni a játékba is a megfelelő controlt.
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.09 22:57
Vasárnap és a mai napon a játék "motorját" fejlesztettem. Ez még nem járt látható módosításokkal, de alapvető a program szempontjából.
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.02 22:12
V0.03 2010.02.02.

A mai fejlesztések az alábbiak voltak:

- a starfield effektet áttettem egy külön osztályba
- elkészült a Credits oldal első verziója; ez egészen a fejlesztés végéig módosulhat, attól függően, hogy kik szállnak még be a fejlesztésbe
- elkészült egy névgenerátor osztály; ez véletlenszerű neveket generál, amely majd a bolygók elnevezéséhez kell majd

Tervbe vettem, hogy majd írok arról is egy bejegyzést, hogy milyen könyveket olvastam el a fejlesztés során, hátha ez is érdekel valakit.
Kapitány
Fejlesztő
2010.02.01 21:03
V0.02 2010.02.01.

Ma is haladtam a fejlesztéssel. Ha meg szeretnétek nézni a programot, akkor az alábbi címen lehet ezt megtenni:

http://www.fantasyportal.hu/games/planetx/

A futtatáshoz persze szükséges a Silverlight plugin.

A fejlesztéshez használt programok listája:

- Microsoft Visual Web Developer 2010 Express Beta 2. Ígéretes (és ingyenes) program, csak elég unalmas, hogy tíz percenként lefagy, és újra kell indítani. A végleges verzió remélem, jobb lesz. Ezzel lehet szerkeszteni a XAML- és a C#-fileokat.
- Xara 3D5. Ezzel a programmal készítettem a fejlécben látható grafikát. Ez valószínűleg nem a végleges fejléc, de a projektben egyelőre még nincs grafikus (gyak.egyedül vagyok ) A program maga nem ingyenes, de nemrég sikerült nagyon kedvezményesen (kb.1500 Ft) megvennem a Xarától.
- Notepad++. Nagyon jó és ingyenes szerkesztőprogram, szövegfileok szerkesztésére és nézegetésére használom.
- Corel Paint Shop Pro X. Photoshop helyett - nekem megfelel

A mai konkrét fejlesztések:

- elkészült a program szerkezete és a fő aloldalak (Navigation)
- elkészült a menü nulladik verziója
- a megjelenítéshez stílusokat használok; próbálkoztam merged resource dictionary használatával, de állandóan hibát jelzett a VS, így egyelőre maradtam az App.xaml használatánál
- a háttérben van egy álló starfield; ezt majd át kell tenni osztályba

Mára ennyi elég volt, nemsokára kezdődik az NCIS
Kapitány
Fejlesztő
2010.01.30 22:53
A mai napon megkezdtem a játék fejlesztését. A PlanetX egy régebbi, delphis játékunk újragondolt verziója lesz, a megvalósítás Silverlightban történik. Ha lesz már működő verzió, akkor arról tudósítunk.
Kapitány
Fejlesztő
2010.01.30 22:51
Az általunk fejlesztett PlanetX sci-fi játék fejlesztési naplója. Ebben a naplóban lehet nyomon követni a fejlesztés menetét.
[Előző] [1] [Következő]